دیزل ژنراتور کوپله فابریک چیست ؟

همانطور که از اسم آن پیداست ، دیزل ژنراتور از دو بخش اصلی دیزل و ژنراتور تشکیل شده است . از آنجائیکه برند های سازنده موتور و ژنراتور متفاوت می باشند و هیچ شرکتی در دنیا نیست که موتور و ژنراتور را با هم تولید کند ، لذا در انتخاب و ایجاد یک دیزل ژنراتور به توان دلخواه ، باید یک برند موتور و یک برند ژنراتور انتخاب نمود . پس از این مرحله فرایند کوپله آغاز می شود . این مرحله شامل فرایند اتصال موتور به ژنراتور ، ساخت شاسی متناسب با آن ، ساخت تابلو کنترل موتور و ژنراتور و ارتباط آن با قسمت های محتلف دیزل ژنراتور می باشد که به این فرایند کوپله کاری می گویند .

ژنراتور کوپله فابریک چیست ؟
به ژنراتوری که عملیات کوپله ی آن در هر کشوری غیر از میهن عزیزمان انجام شده باشد ، کوپله فابریک می گویند و لازم است بدانید که هیچ یک از تولید کنندگان موتور یا ژنراتور ، خودشان عملیات کوپله را انجام نمی دهند و شرکت های جداگانه ای مانند شرکت ما در جاهای مختلف دنیا هستند که به صورت مستقل عمل کرده و هر برندی از موتور را با هر برندی از ژنراتور کوپله کرده و عرضه می نمایند .
افتخار و خاص بودن کوپله های فابریک در گذشته متعلق به کشور های اروپایی و آمریکایی بودند ولی با تولید موتور و ژنراتور ها به حالت جدید و عدم نیاز به هم محور شدن موتور و ژنراتور ها توسط کوپله کار که مهمترین و تخصصی ترین مورد را در بحث کوپله در گذشته به عهده داشت ، کشورهای غیر آمریکایی و غیراروپایی مانند افغانستان و ترکیه و لبنان و . . . هم اقدام به بهره بردن از کلمه کوپله فابریک در بازار ایران نمودند .البته هنوز هم مسائل بسیاری در فرایند کوپله وجود دارد که از اهمیت بسزایی برخوردارند .

توجه بسیار بسیار مهم :
فقط دنبال اسم کوپله فابریک نباشید ، چه بسا بسیاری از کوپله های فابریک به مراتب از کوپله های معمولی ایرانی نیز ضعیف تر بوده و په بسا برخی از کوپله های خاص ایرانی حتی از کوپله های اروپایی نیز به مراتب کیفیت عملی و ظاهری بالاتری دارند . پس برای انتخاب دیزل ژنراتور با کوپله مناسب باید نمونه ها را مشاهده کنیم و با درایت انتخاب کنیم و فقط به دنبال کلمه کوپله فابریک نباشیم !!!

شرکت بازرگانی عارف دیزل پارس انواع دیزل ژنراتور ها را به حالت کوپله فابریک ( کوپله شده در خارج از کشورمان ) و کوپله خاص عارف دیزل ( با در اختیار داشتن انواع برند های تولید کننده موتور و ژنراتور ) در اختیار مصرف کنندگان محترم قرار می دهد .
خاص بودن کوپله های عارف دیزل پارس به دلیل آن است که علاوه بر اتصال موتور و ژنراتور ها به صورت بی واسطه (مستقیم) ، از کیفیت بسیار بالایی در ساخت شاسی ، تابلو کنترل و فرمان ، سیستم برقی و سایر متعلقات کوپله بهره مند بوده و پس از انجام فرایند کوپله ، مجموعه آماده شده را با کیفیت حتی بسیار بالاتر از اغلب کوپله های کشورهای خارجی و قیمت مناسب تر در اختیار مصرف کنندگان محترم قرار می دهد .
در برشمردن مزیت های کوپله عارف دیزل علاوه بر کیفت فنی و ظاهری بسیار بالا ، می توان یادآور شد که ملحقات و لوازم استفاده شده در فرایند کوپله ، از اجناس با کیفیت بالای موجود در بازار داخلی تهیه شده که در صورت مستهلک شدن قطعات ، امکان جایگزینی آن به راحتی موجود می باشد .
ما مفتخریم که در صنعت دیزل ژنراتور توانسته ایم کوپله ای را با کیفیت بسیار مناسب داخل کشور عزیزمان ایجاد کنیم و با در نظر گرفتن گارانتی های یک الی پنج ساله ، علاوه بر استقبال گسترده در کشورهای اطراف مانند ارمنستان ، عراق ، آذربایجان و … ، مصرف کنندگان عزیز داخل کشورمان نیز از رضایت بسیار زیادی برخوردار بوده و با هزینه کمتر از کیفیت بالا در کوپله دیزل ژنراتورها لذت می برند.