همه چیز در مورد دیزل ژنراتور دست دوم

همه چیز در مورد دیزل ژنراتور دست دوم یا کارکرده

     در توضیحات همه چیز در مورد دیزل ژنراتور دست دوم یا کارکرده باید عرض کنیم : همانطور که مستحظر هستید هنگام طراحی موتور های درونسوز برای قطعات ضریب اطمینان و عمر مفیدی را در نظر می گیرند . این مقدار بر حسب ساعت کارکرد بوده و در موتورهای مختلف متفاوت است .

       هر موتور دیزل یا دیزل ژتراتوری که از حالت صفر خشک شروع به فعالیت می کند ، به دو منظور می تواند خریداری شده باشد :

حالت اول :

خریداری که برق شبکه را همیشگی دارد و دیزل ژنراتور را خریداری کرده که در زمان های قطع برق شبکه به عنوان برق اضطرای استفاده کند یا خریداری که برق شبکه را ندارد ولی به صورت مقطعی و چندوقت یکبار از دستگاه استفاده می کند  که در هر دو این حالت ها معمولا ساعات کارکرد دستگاه در یک سال زیر ۱۰۰ ساعت می باشد .

حالت دوم :

خریداری که برق شبکه ندارد و به صورت دائم کار نیاز به برق دارد و دستگاه را روشن می کند . این روشن شدن دستگاه از روزانه ۲ ساهت تا روزی ۲۴ ساعت می تواند باشد .

      مصرف کنندگان حالت اول با توجه به هدف خریدشان که استفاده در شرایط اضطراری است ، به ندرت اقدام به فروش دستگاه می کنند .

       مصرف کنندگان حالت دوم بسته به تعداد ساعات کارشان در یک روز و بسته به نحوه سرویس دستگاه و نگهداری از آن بین یک تا چند سال عمر مفید دستگاه به پایان می رسد و نیاز به تعمیر یا جایگزینی خواهد بود . که در این مرحله یا اقدام به تعمیر اساسی دستگاه می کنند و مجددا چند هزار ساعت استفاده می کنند یا اینکه دستگاه فرسوده را با قیمت ناچیز به فروش می رسانند و اقدام به خرید دستگاه نو و استفاده مجدد می کنند .

پس اغلب دستگاه هایی که به عنوان دست دوم آماده فروش هستند ، دیزل ژنراتورهایی هستند که عمر مفیدشان به پایان رسیده و با توجه به هزینه های زیاد تعمیر اصولی و اساسی ، معمولا کمی مرتب اولیه شده و به فروش گذاشته می شوند .

از تمامی توضیحات فوق این نتیجه را می گیریم که اگر دستگاه دست دوم را بتوانیم از مصرف کننده حالت اول تهیه کنیم که بهترین انتخاب ممکن را کرده ایم . در غیر اینصورت در خرید دستگاه دست دوم باید حساسیت بسیاری به خرج داد .

((پیشنهاد سر آشپز ))
به جای خرید دستگاه دست دوم اروپایی ساخت ۳۰ سال پیش که چندین بار تعمیر شده است ،
از میان مدل های متنوع دستگاه های  صفر خشک ، با توجه به بودجه مورد نظرتان انتخاب بفرمائید .

دیزل ژنراتور صفر خشک

دیزل ژنراتور صفر خشک

دیزل ژنراتور دست دوم

دیزل ژنراتور دست دوم

بررسی دیزل ژنراتورهای دست دوم از دید دیگر :

مزیت هایی زیادی در خرید دیزل ژنراتور های کارکردهیا دست دوم البته با ساعت کم، وجود دارد. بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها سعی می کنند که به منظور کاهش هزینه های خود، دیزل ژانراتور کارکرده ای را که از عمر آن ها زیاد هم نگذشته است، خریداری کنند؛ اما برای خرید یک مورد کارکرده مرغوب باید چند مورد را در نظر بگیرید تا هم در هزینه خود صرفه جویی کنید و هم اینکه مدل مناسب را بدست آورده باشید.

اولین موردی که باید در نظر بگیرید، اندازه کارکرد دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم یا کارکرده است. در خصوص اینکه چه معیارهایی را باید برای اندازه در نظر بگیرید، در مقالات بعدی به طور مفصل توضیح خواهیم داد؛ اما در خرید دیزل ژنراتور دست دوم باید عوامل دیگری را که اهمیت بیشتری دارد، در نظر بگیریم.

این عوامل شامل:

• سن دستگاه، تعداد ساعات کارکرد

• کارخانه سازنده و سابقه آن

• تا الان به چه صورت نگهداری شده است

• عملکرد آن در زمان تست چگونه بوده است

• بررسی سالم بودن قطعات

• فروشنده چه کسی است

سن دستگاه و تعداد ساعات کارکرد ؟

اولین موردی که باید در نظر بگیرید، سن دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم یا کارکرده است. دستگاه دیزل ژنراتور مانند اتومبیل دارای یک کیلومتر شمار است. این دستگاه کوچک به شما می تواند اطلاعات خوبی بدهد که دستگاه برای چه چیزی استفاده شده است؟ آیا دستگاه برای تولید برق استفاده شده است یا خیر؟ آیا به عنوان یک دستگاه ذخیره بوده است یا خیر؟

دیزل ژنراتورهایی که به عنوان دستگاه استندبای و کمکی برق استفاده شده اند، بهتر مورد نگهداری قرار می گرفتند. اما همیشه پیدا کردن اطلاعات در خصوص سن دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم یا کارکرده قابل دسترس نیست، زیرا بعضی از فروشنده این ها را از مزایده ها خریداری کرده و اطلاعات دقیقی در مورد سن دستگاه ندارند و حتی آن ها را هم برای یک بار مورد تست قرار نداده اند.

کارخانه سازنده و سابقه آن

اگر به برندهای معروف دسترسی ندارید، توصیه می شود که سابقه کارخانه سازنده دستگاه را بررسی کنید. البته بیشتر متخصصان بیان می کنند که حتما برندهای مطرح که امتحان خود را در این زمینه پس داده اند، دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم یا کارکرده مورد نیاز خود را خریداری نمایید. نکته ای دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که اگر قطعاتی از دستگاه خراب شود، یدکی آن ها راحت تر از برندهای غیرمطرح پیدا می شود و همچنین کمتر کسی دستگاه دیزل ژنراتور خود را با برند مطرح را به فروش برساند مگر اینکه عمر خود را کامل کرده باشد یا نیازی به بنابردلایلی مانند کمبود فضا نداشته باشد.

تا الان به چه صورت نگهداری شده است ؟

اینکه تا الان به چه صورت از دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم یا کارکرده نگهداری شده است را نمی توان به صورت دقیق فهمید و فروشنده هم هیچگاه اطلاعات دقیقی اظهار نظر نمی کند؛ اما شما می توانید از میزان سطح سواد فروشنده، متخصصانی و کارگرانی که با دستگاه کار میکرد و محلی دستگاه در آنجا نصب شده بود، از چگونگی استفاده و نگهداری آن اطلاعاتی رابدست بیاورید.

عملکرد آن در زمان تست چگونه بوده است ؟

هر دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم یا کارکرده که خریداری می کنید، دارای مهلت است؛ ولی بهتر است که قبل از خرید از فروشنده در خصوص این زمان تست سوال کنید. زمان تست به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید کیفیت دستگاه را بررسی کنید. چگونگی پاسخ دستگاه به میزان مختلفی که شما به آن اعمال می کنید، یکی از مهمترین معیارهایی است که در زمان تست باید در نظر بگیرید.

فروشنده چه کسی است ؟

شما می توانید دیزل ژنراتور دست دوم یا کارکرده را از مکان های مختلف خریداری کنید. از شرکت ها، آگهی روزنامه ها، سایت های فروش لوازم دست دوم و غیره. همانطور که در بالا گفتیم، دستگاه دیزل ژنراتور را باید از کسی خریداری کنید که شرایط نگهداری را بداند و در شرکت خود متخصصانی داشته باشد که نحوه نگهداری و کارکردن با دستگاه با بدانند و خود دانشی هم در این زمینه داشته باشد.


تیترها :

دیزل ژنراتور دست دوم ، دیزل ژنراتور کارکرده ، شرکت بازرگانی عارف دیزل پارس ، واردات و فروش انواع دیزل ژنراتور موتور برق و سایر دستگاه های صنعتی و کشاورزی ، واردات دیزل ژنراتور ، فروش دیزل ژنراتور ،  نمایندگی دیزل ژنراتور ، گارانتی دیزل ژنراتور ، خدمات پس از فروش دیزل ژنراتور ، موتور دیزل ، ژنراتور ، موتور برق ، ژنراتور برق ، دیزل ژنراتور دست دوم ، دیزل ژنراتور ایرانی ، لیست قیمت دیزل ژنراتور ، کارگاه کوپله کاری دیزل ژنراتور ، دیزل ژنراتور لوول ، موتور دیزل لوول ، دیزل ژنراتور ولوو پنتا آلمانی اصلی ، دیزل ژنراتور پرکینز انگلیسی اصلی ، دیزل ژنراتور ولوو پنتا سوئدی اصلی ، دیزل ژنراتور پرکینز موتورسازان ایرانی ، دیزل ژنراتور کامینز کمنز آمریکا انگلیس چین ، دیزل ژنراتور دویتس آلمان ، دیزل ژنراتور دویتس چین ، دیزل ژنراتور چینی ، دیزل ژنراتور فاو فا ، دیزل ژنراتور اویکو ، نمایندگی فروش دیزل ژنراتور ولوو پرکینز کامینز لوول دویتس فاو اویکو استمفورد مکالته لینز ، ژنراتور استمفورد انگلیسی اصلی ، ژنراتور استمفورد پپاور چین ، ژنراتور مکالته ایتالیایی اصلی ، ژنراتور لینز ایتالیایی اصلی ، ژنراتور لروی سومر فرانسه ، ژنراتور مارلی ، نمایندگی انحصاری دیزل ژنراتور موتور برق ولوو کامینز پرکینز دویتس مکالته لینز ، محاسبه مصرف سوخت دیزل ژنراتور ، محاسبه توان مصرفی دیزل ژنراتور ، دیزل ژنراتور کوپله فابریک ، دیزل ژنراتور کوپله ایران ، دیزل ژنراتور کوپله شده ، دیزل ژنراتور کوپله عارف دیزل پارس ، لیست قیمت دیزل ژنراتور موتور برق ،  نمایندگی انحصاری دیزل ژنراتور کوپله فابریک و کوپله ایران ، دیزل ژنراتور چیست ، کاربرد دیزل ژنراتور ، دیزل ژنراتور دست دوم ، موتور برق ،  دیزل ژنراتور برق اضطراری ، موتور برق اضطراری ، ژنراتور کم صدا ، ژنراتور بی صدا ، ژنراتور بدون سوخت ، دیزل ژنراتور کم صدا ، دیزل ژنراتور بی صدا ، موتور برق سایلنت ، دیزل ژنراتور سایلنت ، کانوپی سوپر سایلنت ، کانوپی سایلنت ، لوازم یدکی دیزل ژنراتور ، لوازم جانبی دیزل ژنراتور ، شاسی تریلر دیزل ژنراتور ، دیزل ژنراتور تائید آتش نشانی ، برق اضطراری ساختمان ، تابلو اتوماتیک چنج اور ، تابلو سنکرون ، تابلو پارالل ، مکانیک دیزل ژنراتور ، دیزل ژنراتور های پرتابل و چرخدار ، برق اضطراری ساختمان

نوشته‌های تازه